hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان >  طراحی بافت تاریخی در گذر آفتاب 15 تا مرکز دربنو به پایان رسید

 طراحی بافت تاریخی در گذر آفتاب 15 تا مرکز دربنو به پایان رسید

طراحی کف و جداره بافت تاریخی در گذر آفتاب 15 تا مرکز محله دربنو در جلسه مشاور با مدیران و کارشناسان معاونت زیربنایي و حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان ارائه شد.

در این جلسه همچنین نوع مصالح کاربردی و رنگها آن در مسیر پیاده و سواره رو با در نظر گرفتن انسان محور بودن مسیر، مورد بررسی قرار گرفت.

این طرح پس از تایید کارشناسان اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان گلستان و نیز اصلاح شبکه تأسیسات زیربنایی شامل آب، برق، گاز و مخابرات در آن محور به اجرا گذاشته می شود.

بافت تاریخی شهر گرگان در حدود 150 هکتار مساحت دارد و تاکنون با پیگیری های صورت گرفته عملیات جداره سازی و کف سازی در محدوده نعلبندان تا مصلای شهر گرگان به اجرا گذاشته شده است که با این اقدام توسط معاونت امور زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان شاهد حضور و اقبال گردشگران و رونق کسب و کار در این محدوده شده ایم.

یادآور می شود که کار مطالعات و طراحی بافت تاریخی گرگان توسط شرکت مهندسین کارشیو انجام می شود.

گفتنی است معماری ایرانی را در شهرها با عناصری چون بازار، کاروانسرا، مسجد، حمام و آب انبار در نظر می گیرند. بافت گرگان در شمال ایران تمام این مشخصات را دارد. 
بافت تاریخی گرگان در شمال ایران که قابلیت ماندگاری را دارد، علاوه بر ارزش ملی دارای ارزش اقتصادی نیز است و توجه به مرمت، اصلاح، بازسازی و حفظ بافت تاریخی نشان از اهمیت دادن به تاریخ و هویت اجتماعی آن شهر محسوب می شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد